Известие

Collapse
No announcement yet.

Някой свалял ли е тапицерията за пране?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Някой свалял ли е тапицерията за пране?

    Изчетох всички теми за почистване, пране и препарати. след това дадох 60 кинта на една автомивка. изпраха я - върнах им я. вторият път я харесах що-годе. и сега, две седмици по-късно, излязоха едни огромни бели петна, като от сол. явно не са изплакнати от препаратите.
    искам да ги сваля и извъртя в пералнята.
    някой правил ли го е това упражнение??
    благодарен съм на всякакви съвети и мнения. не мога да я трая така.

    става дума за черната тапицерия. забравих как се казваше по Е-пера.
    sigpic156 SW 2001 бивша.

  • #2
    салон не се пере, щото седалките съхнат адски бавно. едно че избиват петна, но почват на влага да миришат и като им ръждясат пружините почват и да скърцат. а след време избива ръжда отгоре.
    има едни препарати за почистване. пръскаш, изчакваш малко да се разпени и избърсваш с влажна кърпа.
    точка

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
      салон не се пере, щото седалките съхнат адски бавно. едно че избиват петна, но почват на влага да миришат и като им ръждясат пружините почват и да скърцат. а след време избива ръжда отгоре.
      има едни препарати за почистване. пръскаш, изчакваш малко да се разпени и избърсваш с влажна кърпа.
      Същия ефект се постига с препарат за почистване на килими/може и вениш ама да не е за бяло че избеляват/ мека четка. лиген и влажна хавлия. Сипваш малко вода в легена, малко препарат, разпенваш с ръчичката, гребваш с четката САМО пяна, търкаш и после забърсваш хубаво с хавлията. Става трудно, мудно и е голяма играчка, ама после купето е като ново - голям кеф. Теблото го минавам с лек разтвор на меглио и вода + мека гъбичка= резултата е поразителен. Никакви силикони, парафини, спрейове затабло и прочие мазнотии
      Алфа 156 1,8ТС 1998г

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от ALFonsOlder Покажи съобщение
        Изчетох всички теми за почистване, пране и препарати. след това дадох 60 кинта на една автомивка. изпраха я - върнах им я. вторият път я харесах що-годе. и сега, две седмици по-късно, излязоха едни огромни бели петна, като от сол. явно не са изплакнати от препаратите.
        искам да ги сваля и извъртя в пералнята.
        някой правил ли го е това упражнение??
        благодарен съм на всякакви съвети и мнения. не мога да я трая така.

        става дума за черната тапицерия. забравих как се казваше по Е-пера.
        Преди време (изпрах)цялата кола с един препарат от Метро-флакон с вградена четка,мисля че беше-Turtle.С три флакона и около 2 часа труд изчистих перфектно салона,тавана и багажника и ме подсещаш сега да повторя процедурата.Около 30лв. е начинанието
        ALFA ROMEO 159 2,4 JTD 210 PSsigpic

        Comment


        • #5
          ясно, обаче тая тапицерия все е слагана някак си. няма начин да няма начин да се свали.
          ? е как да и намеря зипчето.
          sigpic156 SW 2001 бивша.

          Comment


          • #6
            На задните седалки тапицерията се сваля лесно и може да се изпере, но на предните не е работа за всеки.
            SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от ALFonsOlder Покажи съобщение
              ясно, обаче тая тапицерия все е слагана някак си. няма начин да няма начин да се свали.
              ? е как да и намеря зипчето.
              Не ти трябва такова начинание-една прахосмукачка първо и после както прецениш
              ALFA ROMEO 159 2,4 JTD 210 PSsigpic

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от ALFonsOlder Покажи съобщение
                ясно, обаче тая тапицерия все е слагана някак си. няма начин да няма начин да се свали.
                ? е как да и намеря зипчето.
                Минаваш отзад и бъркаш отдолу (май прозвуча малкоооо......) и като поиздърпаш тапицерията ще забележиш едни шнурчета с които е изпъната......
                Разхлабваш ги и би трябвало да се извади нагоре....
                Това за предните седалки....
                sigpic
                Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                147 JTDm 140-Малката манекенка
                GT- JTDm 150

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от BLUE1 Покажи съобщение
                  На задните седалки тапицерията се сваля лесно и може да се изпере, но на предните не е работа за всеки.
                  кажи от къде да я почна задната.
                  свалял ли си ги - предни,задни?

                  ---------- Post added at 19:35 ---------- Previous post was at 19:34 ----------

                  Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщение
                  Минаваш отзад и бъркаш отдолу (май прозвуча малкоооо......) и като поиздърпаш тапицерията ще забележиш едни шнурчета с които е изпъната......
                  Разхлабваш ги и би трябвало да се извади нагоре....
                  Това за предните седалки....
                  това за седалките.
                  а за облегалките?
                  sigpic156 SW 2001 бивша.

                  Comment


                  • #10
                    Аз свалях тапицерията на предните седалки. Бавна и неблагодарна работа, вече не помня дали правих снимки.
                    1. Сваляш седалката - шофьорската се държи на 4 болта. Трябва ти шестограм. Откачваш и колана - дъжи се на един болт към долната част на седалката, но трябва да се свалят врътките за настройки.
                    2. Изнасяш я от колата на широко и сенчесто място
                    3. Сваля се опората за главата - вдига се в най-горно положение, после с големи клещи се завъртат пластмасите на 90*. Има тема във форума как се свалят тези подглавници. Увии нещо върху пласмасите на водачите, иначе ще ги издереш с клещите. Като ги завъртиш те щракват и после леко излиза с дърпане нагоре.
                    4. В долната част на облегалката, от страна на гърба, има декоративна лента, която прикрива нещо като "цип". Трябва да се отвори този цип. Аз го направих с дъпанеи лека помощ с отвертка. По-трудното е да го затвориш после.
                    5. Сега започва интересното. След като си отворил ципа като бръкнеш вътре започват да се виждат едни конци. Тези конци имат кукички, с които придържат тапицерията изпъната. Има и ластици... абе мамата си е... Внимателно разкачваш всичко. Мисля, че при сглобяването няма да имаш проблеми, защото конците са достатъчно дълги. Внимавай с ластиците, че те държат прибрана задната част на седалката. Иначе стои отпусната и намалява мястото за краката на седящите отзад. Аз не обърнах внимание и се наложи поправителен. Ако усетиш че някъде задържа - не напъвай - явно си пропуснал някоя кукичка и ако дърпаш може да деформираш някоя от пружините, които държат седалката изпъната и после няма изправяне.

                    Седалката е по-гадна. Там този цип се състои от пластмасова лента /в разрез е като кукичка/, която влиза в специален канал в металната част на седалката. Тази кукичка се зацепва в едни издадени прагчета, които ще ти скъсат нервите и при ваденето, и особено при затварянето. Ако не го направиш като хората има голяма вероятност да се измъкне тапицерията. Лошото е, че освен с кукички /подобно на облегалката/ тапицерията на седалката май е залепена за дунапрена или поне на мен така ми се видя и се отказах да го сменям. Ако си смел ти ще кажеш дали съм прав.
                    Успех!
                    Сигурно пропускам нещо, но беше отдавна, а и чорбата правят глупости срещу ромънците и не ми се пише повече. Ако мога ще помагам.

                    п.п. Аз свалях тапицерията защото исках да сменя дунапрените. Бяха доста смачкани и особено облегалката нямаше анатомичната форма за правилната опора на гърба. Като я свалих открих, че дунапрена хич не е толкова зле, а пружините, които го поддържат са скъсани. Благодарение на колегата Zelen се сдобих с нова седалка, от която взех дунапрени и пружини и сега си седя удобно.
                    Last edited by rossenvn; d.m.y г., 21:20.
                    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
                    ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от ALFonsOlder Покажи съобщение
                      кажи от къде да я почна задната.
                      свалял ли си ги - предни,задни?

                      ---------- Post added at 19:35 ---------- Previous post was at 19:34 ----------


                      това за седалките.
                      а за облегалките?
                      колега, проблема ти е че всичко под тапицерията ти е мокро. дори и да я свалиш и изпереш, след седмица пак ще се появят петна . най-лесния вариант е да смъкнеш всички седалки и да ги оставиш на слънце 2-3 дена яко да се напекат. след това ги забърсваш с препаратите от по-горе и това е.
                      точка

                      Comment


                      • #12
                        rossenvn, ти ме отказа тотално.
                        благодаря ти.

                        kolev, прав си.
                        ще те послушам пък каквото стане.
                        10х.
                        sigpic156 SW 2001 бивша.

                        Comment


                        • #13
                          Сваляш седалките и ще видиш как е захваната тапиц. за пружините аз ги отрязах тези пръстенчета и после опънах тапицерията с миши опашки, малко по трудно се свалят облегалките отпред всичко става на съставни части, но след това ако знаеш само как ухае особено ако сложиш и омекотител! Недей да изваждаш пластмасовите ленти които оформят ръбовете на седалките после мн. трудно се слагат и внимавай да не ги пречупиш като ги слагаш в пералнята! Добре е и да размениш дунапрените на двете предни седалки сигурен съм ,че са износени от външна страна, еднакви са просто ги разменяш. Не е сложно, но иска време. Успех!

                          Comment


                          • #14
                            стига бе човек!
                            така ми се иска да ми ухаят на чистичко и свежичко, ама няма да мога да ги поставя като хората и като си помисля, че ще се сбръчкат като стар капот........
                            не ме агитирай, че малко ми трябва.
                            sigpic156 SW 2001 бивша.

                            Comment


                            • #15
                              Те и с "вениш" за килими ухаят по същия начин - само спазвай точно пропорциите за смесване
                              AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон

                              Comment

                              Working...
                              X